تاریخچه مجموعه قايا

در سال 1377 اولين محصولات شرکت جهت استفاده در اردوهاي تيم اعزامي تبريز به منطقه هيمالياي نپال جهت صعود به يک قله هفت هزار متري توليد شد.  در ابتدا کار  را با يک چرخ خياطي بسيار قديمي شروع کرديم و انگيزه فقط توليد برخي تجهيزات جهت استفاده شخصي به دليل عدم توانايي خريدآن بود ولي بتدريج تنوع و تعداد توليدات با تقاضاها افزايش يافت. ابتدا محدود به دوستان در شهر تبريز بود اما با گذر زمان و آهسته آهسته شهرستانها و کل ايران متقاضي توليدات اين شرکت شدند. بسيار خوش شانس بوديم كه به ياري دوستان ، قهرمانان و پيشكسوتان اين عرصه از اولين روزهاي شروع فعاليت, استفاده و تست محصولات در ارتفاعات بلند هيماليا و پامير اتفاق افتاد. در سالهاي ابتدايي فعاليت شرکت توليدات توسط دوستان و در اردوهاي تيمهاي ملي در منطقه هيماليا و پامير استفاده و تست شد. در برنامه هايي مانند گاشربروم2 – ماکالو- اسپانتيک و … . با امتحان محصولات و انتقال نظرات به شرکت بهبود كيفيت محصولات حاصل ميشد.

بتدريج تنوع و تعداد توليدات با تقاضاها افزايش پيدا كرد ، بدين شكل  تصميم به توسعه مجموعه گرفته شد مجموعه با تلاش زياد و پشتكار توسعه داده شد و از سال 1382 کار توليد خود را در قالب گروه ادامه داد به نحوي که اينک مجموعه داراي 12 کارگاه تخصصي بوده و توليدات در ساختمان مرکزي شرکت کنترل کيفي و بسته بندي مي شود و اين يكي از آرزوهاي ما بود كه آن چرخ خياطي قديمي تبديل شود به ده ها چرخ خياطي كه چرخ توليد و زندگي صدها نفر را ميگرداند . اكنون مجموعه توانسته با اتکا به اين کارگاه ها کيفيت و کميت توليدات خود را افزايش داده و تبديل به گروه توليدي قايا گردد. در اين زمان بود كه چشم اندازي براي مجموعه متصور شديم.رويائي كه هرچند سخت است اما با تمام توان براي حركت به آن سمت تلاش خواهيم كرد.

آرمان ما

طراحي و توليد براي آرزوهاي بلند تا مرز آسمانها، براي آرزوهاي بلندمان و براي طي مسيرهاي صعب العبور برنامه ريزي ميكنيم تا با رسيدن به آرزوي بلندمان به همگان كمك كنيم به راحتي به آرزوهاي خود دست يابند.
با بهبود ساختار مجموعه و ايجاد شكل اوليه آن و افزايش تجهيزات كارخانه و نيز بهبود استفاده از تجهيزات محصولات مجموعه نيز بشكل عمومي تر و براي استفاده عامه كوهنوردان توليد شد ، از سال 1388 شرکت به صورت جدي در امر اسپانسري صعودهای بالای 7000 و 8000 شرکت کرده و اين امر باعث تحول بسياري در کيفيت توليدات اين شرکت و رفع نواقص توليدات تست شده گرديد. عموما در تلاش بوديم تا هر روز با بهره جوئي از نظرات كاربران بهبود كيفيت محصولات را به ارمغان بياوريم.
و با ورود به مسير توسعه بيشتر مجموعه ماموريتهايي براي خودمان تعيين كرديم و قدم در راهي بس سنگين و سخت گذاشتيم .با تمام توان به پيش ميرويم تا به اين ماموريتها عمل كنيم.

ماموريتها

1.     بهبود و ارتقاء مستمر كيفيت توليدات

2.     افزايش ضريب ايمني و كارائي محصولات توليدي براي استفاده در كارهاي سخت و پيشرفته

3.     توليد محصولات جديد مبتني بر تكنولوژي هاي جديدتر

4.     بهره گيري از تكنولوژي هاي حرفه اي و جديد براي اجراء برنامه هاي حرفه اي تر

5.     توليد محصولات متناسب با توان و وسع مالي جامعه در راستاي ترويج ورزش كوهنوردي

6.     ايجاد سبد محصول كامل براي تمامي نياز هاي كوهنوردان و ورزشكاران

از ابتدا به دنبال نوآوري در امر توليدات بوديم و در همين راستا و براي انجام ماموريت خود تعدادي از آنها را براي اولين بار در ايران توليدو استفاده كرديم. کوله پشتي با تكنولوژي پشتي Airoflex , توليد لباس گرتکس آب بندي شده بدون آستر, توليد گتر با سيم بکسل، توليد گتر با لاستیک TPUو همچنين گتر بدون زیپ و نيز توليد تجهيزات پر با پركيفيت 90% و 95% و توليد کيسه خواب پر بدون دوخت در رويه و با سيستم دوخت پرسي پانلها از جمله اولين هاي اين شرکت مي باشد.
در راستاي يكي ديگر از ماموريتهاي خود يعني ايجاد سبد محصول كامل براي تمامي نياز هاي كوهنوردان و ورزشكاران تولید انواع لباس های پلار و پاوراستریج نيز در شركت شروع شد .

در اين هنگام احساس نياز كرديم تا در راستاي برخي از ماموريت هاي خود اهدافي تعيين كنيم و در مسير آنها گام برداريم:

اهداف

1.     سازماندهي كارگاهاي توليدي و شناسنامه دار كردن محصولات (طي يك دوره 24 ماهه)

2.     ايجاد بستر ارتباط با مشتريان نهائي و دريافت نظرات و پيشنهادات آنها (طي يك دوره 12ماهه)

3.     ارتباط ويژه با نمايندگان خود در نقاط مختلف كشور و دريافت نيازها و مشكلات آن منطقه بر اساس شرايط و موقعيت جغرافيايي و بهبود توليدات بر اساس خواست آن منطقه (طي يك دوره 24ماهه)

4.     ايجاد شبكه تامين ، توليد و توزيع منسجم و ساختار يافته (طي يك دوره 12ماهه)

5.     توسعه بخش تحقيق و توسعه مجموعه(طي يك دوره 18ماهه)

حفظ كيفيت محصولات و ارتقاء آن يكي از مهمترين فاكتورهاي كاري شركت ميباشد با توجه به اين فاكتور مهم و احتمال تقلب و سوء استفاده از مارک شرکت, لوگو و نام شرکت ثبت شده تا احتمال سوء استفاده را به حداقل برساند. در جهت افزايش کيفيت توليدات , اين شرکت همواره از نظرات و مخصوصا انتقادات سازنده استقبال مي کند و مشتاقانه آماده دريافت اين نظرات از طريق پست، تلفن و ایمیل می باشد.

شعار ما :

 نهایت تجربه کوهنوردی | Xtreme Mountain Xperience

اميد است توليدات اين شرکت سهمي هر چند کوچک در جهت راحتي و آسايش و اطمينان در صعودها را براي هموطنان حاصل نمايد.